KBS TERIMA SIJIL ANUGERAH PENGURUSAN ADUAN CEMERLANG TAHUN 2013

ELY 0450

PUTRAJAYA, 9 OKTOBER 2014 – Sempena Seminar Pengurusan Aduan Awam 2014 yang diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya(PICC), Biro Pengaduan Awam(BPA) menganugerahkan sijil kepada kementerian dan agensi yang berjaya mencapai KPI pengurusan aduan yang telah ditetapkan pada tahun 2013.

Kementerian Belia dan Sukan(KBS) merupakan salah satu kementerian yang menerima sijil Anugerah Pengurusan Aduan Cemerlang Tahun 2013. Timbalan Ketua Setiausaha (Pengurusan) KBS, Dato’ Azhar Mohamed Isa menjadi wakil KBS untuk menerima sijil yang disampaikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri(JPM), YB. Senator Datuk Paul Low Seng Kuan.

Penilaian dibuat berdasarkan dua kiriteria iaitu mencapai atau melebihi KPI 80% bagi penyelesaian aduan dan mencapai atau melebihi KPI 60% bagi penyelesaian aduan dalam masa 15 hari berkerja.

Selain daripada KBS, terdapat sembilan buah kementerian dan tiga buah agensi menerima sijil yang sama.

Oleh : Azlin Emiza Jamri (Unit Komunikasi Korporat KBS)

Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

 

Oleh : Adeli Hussin@Drus (Unit Komunikasi Korporat KBS)

Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.